El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, defensa al betevé directe la participació dels infants, adolescents i joves en la formulació de les polítiques públiques que impliquen a la ciutat. El síndic considera que moltes decisions que afecten els menors d’edat es prenen des d’una perspectiva adulta, el que s’anomena adultcentrisme, sense tenir en compte l’opinió dels col·lectius més joves.
No a l’adultcentrisme
Contra l’adultcentrisme, David Bondia indica que les solucions als reptes i problemes que té la ciutat s’han d’assumir des de tots els col·lectius d’edat. D’aquesta manera, la sindicatura proposa un pacte intergeneracional, en què els menors d’edat, els adults i les persones grans treballin conjuntament en l’elaboració de les polítiques públiques. El síndic té clar que infants, adolescents i joves són el present i el futur de Barcelona i que tota decisió pública s’ha de prendre acompanyant a aquest col·lectiu.