El portaveu del Grup Municipal Demòcrata, Joaquim Forn, ha dit que el projecte neix “sense cap tipus de consens, ni polític ni tècnic” i ha retret al consistori que no hagi resolt les “deficiències tècniques” que hi veuen. Forn creu que el tramvia per la Diagonal generarà més congestió, que impactarà negativament en la nova xarxa de bus i que no té retorn social. Per això, com el PP, proposen el bus elèctric com a alternativa més econòmica.

La presidenta del Grup Municipal de Cs, Carina Mejías, ha dit que no emetran un vot favorable fins que els informes tècnics no garanteixin que la connexió per la Diagonal és viable, “i en aquests moments no ho poden garantir”. Mejías assegura que no hi ha acord polític ni tampoc “reivindicació social” i ha advertit l’alcaldessa, Ada Colau, “que no faci servir la seva arrogància” per tirar endavant el projecte.

Des d’ERC, el portaveu Jordi Coronas ha dit que no estan disposats a acceptar un tramvia “sí o sí” i que volen que la decisió sigui “rigorosa amb arguments tècnics i polítics”. Coronas ha explicat que la connexió per la Diagonal “té qüestions no ben resoltes” com ara a quina velocitat circularà el tramvia. El republicà demana també que s’implanti la llínia D30 de la nova xarxa de bus a la Diagonal, que el govern municipal va descartar.

El president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha criticat que l’Ajuntament vulgui assumir el cost de connectar el tramvia quan ha assegurat que aquesta obra correspon a la Generalitat. Fernández Díaz ha lamentat que a Colau “li sigui indiferent” que en la consulta del 2010 “el 80 % dels barcelonins van dir no al tramvia per la Diagonal”.

Des de la CUP, el regidor Josep Garganté ha reiterat que no posen en qüestió el traçat del tramvia sinó la gestió d’aquest mitjà de transport, que ara està en gran part a mans privades. “Si es manté privat no poden comptar amb nosaltres”, ha advertit Garganté, que sosté que una gestió pública aporta “millors condicions laborals” als treballadors.