La bretxa tecnològica s’inicia a primària, amb els estereotipis i rols de gènere. En els llibres de text només hi ha un 7,5 % de referents culturals i científics que són dones. Al batxillerat, tot i que un 54 % dels estudiants són dones, només el 45 % opta per la modalitat tecnològica. A la universitat les dones representen el 52 % de l’alumnat, però només un 13 % es matricula d’assignatures de noves tecnologies.

De les 20.000 associacions que hi ha a la ciutat només el 4 % són de dones i un 1 % treballen en el sector de les TIC i multimèdia, com ara Girls in Tech, Donestech o Dones en Xarxa.

L’estudi també recull iniciatives per combatre la infrarepresentació de les dones en l’àmbit tecnològic a Barcelona, Catalunya, Espanya i en àmbit internacional, com ara fomentar les vocacions científiques des de l’escola i donar visibilitat a les dones en esdeveniments com el congrés de mòbils. L’estudi s’emmarca en el Pla per la justícia de gènere de l’Ajuntament per reduir les desigualtats.