El 2013 ha de ser un gran any per al districte de Sants-Montjuïc. L'Ajuntament s'ha compromès a dur a terme els primers enderrocs del projecte urbanístic de Can Batlló. També s'espera que el CAP la Bordeta-Magòria entri en funcionament i que el Mercat de Sants obri les portes. A finals d'any el recinte industrial de Can Batlló ha de passar a ser de titularitat municipal i l'Ajuntament s'ha compromès a acabar de pagar les indemnitzacions dels industrials que encara hi treballen. A partir d'aquí, asseguren, que es podrà començar amb els enderrocs i amb la construcció d'equipaments per al barri. JORDI MARTÍ, regidor Sants-Montjuïc "L'operació per desencallar Can Batlló ha estat una de les coses més rellevants que hem aconseguit i el 2013 la gent començarà a veure amb els seus ulls que les coses es mouen." Des de l'oposició reconeixen que s'ha fet un pas endavant amb Can Batlló, tot i que tenen algunes crítiques. CRISTÒFOL ORTOLÀ, portaveu d'ICV-EUiA a Sants-Montjuïc "L'Ajuntament ha hagut de plegar-se a les exigències econòmiques del propietari dels solars, amb el cost que això suposarà per a les arques de l'Ajuntament." El 2013 també veurem com obren portes dos equipaments molt esperats, com són el centre d'atenció primària la Bordeta-Magòria i el Mercat de Sants, renovat. En canvi, per veure la Lleialtat Santsenca acabada haurem d'esperar a 2015. Els projectes que no tenen calendari són el cobriment de les vies de Sants i el Pla d'usos de Montjuïc, que estan pendents de les modificacions que l'equip de govern està fent sobre l'antic document. ALBERT DEUSEDES portaveu del PSC a Sants-Montjuïc "El cobriment de vies ja hi havia un pla pactat per tots els veïns, igual que per al Pla d'usos de Montjuïc. Però ara el govern vol tornar-hi des del principi. No cal fer foc nou de tot, ja hi ha processos participatius fets." Per l'oposició és fonamental que es desencallin projectes urbanístics com el PERI d'Hostafrancs, el de Juan de Sada o la reforma de la plaça de Can Mantega, així com l'arribada del metro a la Zona Franca i la lluita contra l'incivisme. JORDI SUNYER, conseller d'ERC+Dcat+Rcat a Sants-Montjuïc "El tema de l'estació d'autobusos de Sants, ens preocupa molt. I no trobem manera de solucionar-ho. I aquest és un dels problemes que ens preocupa més." JOSÉ ANTONIO CALLEJA, portaveu del PP a Sants-Montjuïc "Que arribés el transport públic al barri de la Marina. I fer els equipaments pendents al carrer de l'Energia, al barri de Sant Cristòfor." Uns equipaments que s'han de construir en aquest solar i són una reivindicació històrica dels barris de la Marina.

Durant el primer any de mandat de Convergència i Unió al districte de Sants-Montjuïc s’han desencallat alguns projectes, com les obres de la plaça de Las Navas, el centre d’atenció primària la Bordeta-Magòria i l’equipament sociocultural d’Albareda. Però, com apunten els equips de l’oposició, encara queda feina per fer, com definir el Pla d’usos de Montjuïc i el projecte de cobriment de les vies de Sants, entre d’altres.