Adif Alta Velocitat ha adjudicat a l’enginyeria Euroestudios la redacció dels projectes bàsic i de construcció d’arquitectura i instal·lacions per un import, 1,55 milions d’euros, que està un 59 % per sota del preu de licitació. L’oferta d’Euroestudios és la que té una pitjor valoració tècnica de les nou que es van presentar al concurs. Janet Sanz espera que aquesta decisió no porti associats problemes de qualitat, sobrecostos i endarreriments en la construcció de l’estació. “Volem una estació austera, però amb seguretat i amb dignitat, i tenim dubtes que amb aquesta proposta sigui possible executar-la, perquè amb aquest preu no és creïble”, ha dit.

Sanz també lamenta que el procés de licitació s’hagi canalitzat a través d’Adif i no de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), un consorci del qual forma part l’Ajuntament. Per això demana que almenys ara es convoqui el consell d’administració d’aquesta societat, “per tal d’assegurar el consens, la qualitat del projecte i la seva integració en el model de ciutat que estem desenvolupant”. La tinenta d’alcalde espera que el nou govern de l’Estat tingui “més sensibilitat que l’anterior” amb aquesta infraestructura “necessària, innegociable i urgent” per a la ciutat.

L’Ajuntament també es queixa que les obres de construcció de la llosa sobre la qual s’haurà d’edificar la nova estació no avancen, tot i que aquest projecte fa anys que està en marxa, i alhora reclama que s’acceleri l’obertura de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal, pendent des de fa vuit anys malgrat que el Ministeri de Foment ja hi ha destinat els diners necessaris.