L’Ajuntament de Barcelona manté el compromís de reformar l’avinguda Meridiana entre els carrers de Mallorca i Fabra i Puig en aquest mandat (fins al 2023). Les obres reduiran els carrils de circulació, que passaran dels vuit actuals a sis. En cada sentit hi haurà dos carrils per al trànsit privat i un per al transport públic. En els plans inicials només es reduïa un carril d’entrada, però finalment s’ha optat per treure’n un també de sortida, com reclamaven les entitats veïnals.

La remodelació es farà per fases. Al setembre començarà la reforma entre Mallorca i Las Navas de Tolosa, amb una inversió de 6,6 M €. La transformació seguirà el mateix patró del tram ja acabat entre Glòries i Mallorca, amb voreres més amples i un carril bici bidireccional al centre envoltat d’una àrea enjardinada. Està previst que les obres s’allarguin un any.

secció Meridiana ara

secció Meridiana reforma

En paral·lel, l’Ajuntament preveu obrir el concurs per redactar el projecte entre Las Navas de Tolosa i Fabra i Puig al febrer, amb l’objectiu que la reforma d’aquest tram comenci a principis del 2022 i acabi a finals del 2023. En aquest tram més llarg, la inversió prevista és de 40 M €. L’espai que es restarà al trànsit privat es destinarà a ampliar les voreres amb parterres de vegetació, i es posaran més arbres a la mitjana central.

La reforma fins al nus de la Trinitat

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que la remodelació de la Meridiana vol que deixi de ser “una autopista de cotxes” per ser “un espai més habitable”. Sanz ha apuntat que el govern municipal s’ha compromès amb els veïns a treballar en aquest mandat un acord per a la transformació de l’avinguda entre Fabra i Puig i el nus de la Trinitat.

Aquest tram, però, no s’abordarà fins al proper mandat. La tinenta d’alcalde no ha concretat quin aspecte tindrà. Sí que ha remarcat que caldrà implicar-hi la Generalitat, que és la responsable del tram entre el pont de Sarajevo i el nus de la Trinitat. Sanz ha instat el govern català a executar l’enllaç de la C-17 amb les rondes per evitar que els cotxes hagin de passar primer per la Meridiana.