ministra raquel sanchez

(ACN) La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha defensat que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat amb una quarta pista sobre el mar tindria una “afectació més agressiva” que la proposta del govern espanyol sobre la Ricarda. En una entrevista al diari ‘Ara’, la ministra ha apostat per buscar una “solució més factible, més senzilla i realista” i ha defensat que el pla d’Aena “suposava neutralitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara” a la Ricarda.

La proposta sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona

La ministra assegura que no ha arribat cap proposta al Ministeri de Transports amb relació a ampliar el Prat amb una pista sobre el mar. Ha recordat, però, que qualsevol proposta ha de complir “escrupolosament” els requisits ambientals de la Comissió Europea. Segons ha afirmat, la CE diu que quan hi ha infraestructures que són necessàries es poden afectar espais, però sempre que s’introdueixin compensacions. “Això és el que també plantejava Aena. El pla suposava renaturalitzar la zona i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara”, ha defensat en referència a la Ricarda.

Sánchez assegura que no s’ha de plantejar mai com una competència entre Barajas i el Prat i que el projecte d’Aena “rebat la suposada priorització de Barajas”.

Més inversions a Catalunya

La ministra també ha assenyalat la “desinversió” que ha afectat el conjunt d’infraestructures de Catalunya i ho atribuït als governs del PP. “El 2018 ens vam trobar amb deu anys de desinversió i ara ho intentem solucionar”, ha afegit. Segons ha afegit, “l’escenari i la situació de Catalunya d’aquí a dos o tres anys seran radicalment diferents dels que tenim ara, perquè estem licitant i adjudicant projectes”.

La ministra assegura que ella defensa que s’ha d’invertir a Catalunya per evitar el deteriorament de les infraestructures i no per lluitar contra l’independentisme. “És veritat que això ha nodrit el relat del victimisme, però jo amb això soc molt contundent: prou ja de victimisme, i més ara quan s’està invertint i el que volem és que Catalunya sigui un motor d’Espanya”, ha conclòs.