El candidat de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, fa una defensa aferrissada del model educatiu a Catalunya i de la immersió lingüística. Els considera un pilar del país i alerta que està en perill si guanya el “clan del 155”.

En un acte a l’Escola Industrial, Puigdemont ha carregat contra Arrimadas, Iceta i García Albiol: “Dir que l’escola catalana adoctrina és una calúmnia que no pot quedar sense resposta. No us cau la cara de vergonya de mentir per crear problemes que sabeu que no existeixen?”, els ha demanat.

El 21-D també ens juguem la llengua i l’escola catalanes“, ha advertit el candidat de JxC, i ha afegit que “haurem de triar entre viure en una Catalunya en colors o en una Espanya en blanc i negre“. Tot i això, Puigdemont s’ha mostrat tranquil perquè “allò que no va poder vèncer el franquisme tampoc no podrà vèncer-ho el clan del 155”.

Clara Ponsatí, consellera d’Ensenyament destituïda pel 155 i també número tres de la llista, ha afirmat que “l’escola catalana és i seguirà sent la base de la nostra democràcia”. Per això, davant els atacs i les “mentides sobre l’adoctrinament dels mestres“, Ponsatí crida a respondre-hi i ajudar els docents. “Hem de ser forts perquè la intimidació no faci forat. L’escola catalana va sobreviure al franquisme, per tant el 155 i el front monàrquic no podran contra ella“, he reblat.

El tresor de l’escola catalana

Lluís Font, número 12 de la llista de JxC i president del Consell Escolar de Catalunya, ha advertit que “amb l’escola no s’hi juga, no s’hi val tot per fer política”, en referència als partits constitucionalistes que han qüestionat el model d’educació a Catalunya. “El nostre país té un tresor, la seva escola. Si hi ha una cosa que ens uneix, és aquesta”. I ha afegit que “ni el 155 ni els qui volen trencar l’harmonia del país se’n sortiran, perquè darrere l’escola hi ha tot un país”.

En la mateixa línia, Joaquim Arenas, que va ser cap del Servei d’Ensenyament del Català durant 20 anys i va impulsar el programa d’immersió lingüística, ha fet una defensa tancada del model català, un “èxit avalat científicament” que ha fet que “el nombre de catalanoparlants hagi augmentat considerablement els darrers anys”. Ha instat a no oblidar d’on ve l’escola catalana, nascuda en la clandestinitat quan el català estava prohibit, i a explicar-ho a les noves generacions.