La convocatòria es va fer pública al mes de gener i preveu incorporar 300 auxiliars administratius en els propers mesos. Per arribar-hi, els aspirants han de superar cinc proves obligatòries entre les quals hi ha tests d’aptitud i d’ofimàtica, idiomes i un examen de competències professionals. “L’àmbit d’auxiliar administratiu s’havia vist molt reduït i en alguns casos s’havia arribat a externalitzar. Comencem oferint places en aquest àmbit per optimitzar recursos”, explica Eloi Badia, regidor de Presidència i Territori.

Aquesta és la primera de les 18 convocatòries que ha previst l’Ajuntament dins el Pla de recursos humans per al mandat 2015-2019. L’objectiu és incorporar a 1.000 nous perfils tècnics i qualificats; i 900 llocs més per reposar baixes i jubilacions. Així, s’espera cobrir el 75 % de les necessitats de personal que xifra el consistori.

Per poder aplicar aquest pla, l’Ajuntament va aprovar la setmana passada una nova definició dels serveis essencials. L’objectiu és esquivar l’anomenada Llei Montoro, que limita la capacitat de les administracions per obrir noves places públiques. “Només podem convocar ofertes púbiques d’oposicions pel que fa a funcionaris que es jubilen. La resta de personal dels serveis essencials els hem de cobrir amb funcionaris interins”, assegura Badia.