minut or Ernest Maragall debat electoral betevé

Ernest Maragall es reivindica com a l’únic candidat que centra el seu discurs en propostes i que no entra en el joc del “repartiment de cadires“. Ho hem escoltat al llarg de la campanya electoral i en els diversos debats en què ha participat. Els grans eixos en què treballa Esquerra Republicana són la desigualtat socioeconòmica i l’emergència residencial, i també les millores en la mobilitat, el transport i l’espai públic.

Però, d’entre totes les propostes del candidat republicà n’hi ha algunes que destaquen especialment. Us les expliquem a continuació.

Un salari mínim de ciutat

Davant un escenari general de precarietat al mercat laboral, especialment entre els més joves, els republicans proposen impulsar un pacte metropolità per establir un salari mínim de 1.500 € mensuals. Esquerra Republicana vol liderar un acord entre els agents públics i el sector privat per aconseguir condicions dignes de treball per als ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Habitatge públic

Des de l’inici de campanya, Maragall ha criticat en diverses ocasions que el govern d’Ada Colau i Jaume Collboni no ha fet els deures, diu, en matèria d’habitatge. És per això que ERC vol construir 20.000 pisos nous a la ciutat si guanya les eleccions. Els republicans detallen que se’n construirien 5.000 cada any per assolir la xifra total al final del mandat, i que 8.000 d’aquests serien de lloguer assequible.

D’altra banda, Maragall també proposa la creació d’un fons econòmic de 1.000 milions d’euros, amb recursos propis de l’Ajuntament, la Generalitat i fons europeus, per poder rehabilitar 160.000 habitatges durant vuit anys.

Un tercer túnel de Rodalies

El servei de Rodalies de Catalunya és contínuament al centre de la polèmica pels problemes que pateix, i més especialment les darreres setmanes per l’episodi viscut a la línia R2 Sud. Esquerra Republicana reivindica que és un servei essencial per al territori, amb un gran impacte a la ciutat de Barcelona, i per aquest motiu proposa construir un tercer túnel de Rodalies, entre l’Estació de França i el Morrot, que ampliï la connexió entre el Maresme, el Vallès i el Baix Llobregat passant per Barcelona.

Maragall ha assegurat que això permetria augmentar en un 50 % l’oferta de trens a la ciutat, amb l’objectiu de reduir la xifra de 500.000 cotxes que entren cada dia a Barcelona.

Canvis a Gran Via i Aragó

Paral·lelament a les millores del transport públic, els republicans també busquen guanyar espai per als vianants. És el que anomenen pla 60-40 de pacificació equitativa: arribar a un 60 % de zones per a vianants i reduir l’espai destinat als cotxes fins al 40 %.

Per aconseguir-ho, Maragall planteja dos grans canvis: convertir la Gran Via en una via de doble sentit, deixant carrils segregats per al transport públic i carrils bici, i reduir l’espai destinat a la circulació al carrer d’Aragó, amb voreres més amplies i més arbres, per transformar aquesta via en un corredor verd des del carrer de Tarragona fins a l’avinguda Meridiana.

Plans pels primers 100 dies

Ernest Maragall ha promès crear una “brigada 100×100” de neteja, un concepte que consisteix a posar a treballar 100 persones durant 100 dies per “posar al dia” la ciutat. L’objectiu és netejar i reparar els punts més degradats de Barcelona. L’alcaldable d’ERC també ha proposat ampliar la plantilla de Parcs i Jardins i que, a més de multes, els ciutadans infractors duguin a terme treballs de neteja a l’espai públic.

Maragall també s’ha compromès a elaborar i aprovar una ordenança per regular els pisos turístics a la ciutat i a fer-ho els primers 100 dies de mandat si és elegit com a alcalde.

Què vols saber de les eleccions municipals a Barcelona?