Després d'anys continuats d'obres, la Margarita obre ara la finestra i té davant de casa un carrer. MARGARITA VERGÉS "El resultat és bo, ara m'imagino que és la conservació, que no vinguin els grafiters i ho pintin." Antoni de Capmany s'ha convertit en un vial de plataforma única amb prioritat per als vianants tal com demanaven els veïns. JUAN RODRÍGUEZ "Hay muchos sitios para que la gente mayor nos sentemos, que antes no había ni siquiera bancos." DOLORS FIGUEROL "Han treballat molt per acabar-ho, però ha quedat molt maco". L'Ajuntament ha invertit 7,2 milions d'euros per canviar la fesomia d'aquest carrer de poc més de 700 metres. També s'han arranjat els passos soterrats per creuar les vies fent-los més accessibles. SALVADOR JEREZ "Ara feia molt temps que no passavem, perquè jo no hi podia passar." Acabada aquesta primera fase, n'ha començat ja una altra per convertir el calaix de formigó que tapa les vies en una rambla enjardinada que costarà 15,6 milions més. De moment ja hi ha fetes les rampes per accedir-hi i els ascensors que avui encara no porten enlloc. Per veure-ho tot llest falten encara uns dos anys. Avui l'alcalde ha visitat la zona i ha confirmat que per urbanitzar l'altre costat de les vies s'engegarà aquesta setmana un procés participatiu amb veïns i entitats, tal com es va fer en les dues primeres fases. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Nosaltres teníem un projecte una mica diferent del que s'ha fet. Els veïns van dir que volien unes variacions, vam seure, hem arribat a un gran acord. Jo crec que això és el fruit d'un gran acord. Doncs el mateix passarà a l'altra part." En aquesta tercera fase hi ha 15 finques afectades que s'hauran d'expropiar. És la zona on també hi ha l'edifici de Can Vies, que a la llarga s'ha de convertir en una zona verda per accedir a la part superior del calaix.

La comissió de seguiment de les obres està convocada per al proper dimecres, 8 d’octubre, i hi haurà representats partits polítics i entitats veïnals. En aquestes reunions es definirà la urbanització del costat mar del calaix de formigó, una àrea que té 15 finques afectades, entre sòl públic i privat, que dificultaran la gestió urbanística de l’espai. És el lloc on hi ha l’edifici de Can Vies, que, a la llarga, s’ha de convertir en una zona verda per poder accedir a la part superior del calaix. En una primera aparició pública de l’alcalde a prop de Can Vies després dels aldarulls pel desallotjament i enderroc frustrat del mes de maig, Trias no ha concretat res de nou sobre l’edifici, i ha dit que l’Ajuntament farà un procés participatiu “perquè la gent i els veïns hi col·laborin”.

L’alcalde ho ha dit després de visitar les obres d’urbanització ja enllestides del carrer d’Antoni de Capmany, a la part muntanya del calaix de les vies de tren. En aquesta primera fase, l’Ajuntament ha invertit 7,2 milions d’euros per convertir aquest carrer d’uns 700 metres en una via de plataforma única amb prioritat per a vianants. També s’hi han plantat arbres, s’hi ha posat mobiliari urbà i s’han arranjat els dos passos soterrats per creuar les vies. A més, ja hi ha les rampes vegetals i les estructures dels futurs ascensors que han de permetre als ciutadans accedir a la rambla enjardinada que hi haurà dalt el calaix de formigó.

Les obres de la part superior de les vies de tren, la segona fase, ja han començat i està previst que s’allarguin uns 22 mesos. El consistori invertirà 15,6 milions d’euros per convertir aquesta gran extensió avui de formigó en un espai verd amb diversos usos veïnals. L’Ajuntament té la intenció d’obrir la nova rambla per trams, de manera que no calgui esperar dos anys per poder accedir-hi. Els usos d’aquest espai, com també la urbanització d’Antoni de Capmany, es van acordar amb els veïns en un procés participatiu després que el govern municipal fes marxa enrere en la intenció de canviar el projecte que s’havia consensuat en el mandat anterior.