
En plena ressaca per la visita del papa Lleó XIV a Barcelona, el Grup Municipal del PP ha proposat que Barcelona dediqui un espai de la ciutat a recordar les diferents visites papals que ha rebut fins ara. Joan Pau II, el 1982; Benet XVI, el 2010, i Lleó XIV, aquest 2026.
“Creiem que la plaça de la Catedral és el lloc idoni per situar aquest homenatge”, diu el líder dels populars a l’Ajuntament, Daniel Sirera afegeix: “Barcelona té la obligació de preservar i transmetre el record de moments molt significatius per a les futures generacions“.
“Pàgines rellevants de la història”
Els de Sirera proposen que l’homenatge sigui en forma de placa i, de fet, n’han creat una amb intel·ligència artificial a tall d’exemple i l’han difós als mitjans de comunicació. A la placa hi apareixen les cares dels tres sants pares, els seus noms, la data en què van estar a Barcelona i una petita descripció de la seva visita.
“Les visites dels sants pares constitueixen moments especialment emotius per a Barcelona, Catalunya i tot Espanya. Són pàgines rellevants de la nostra història recent que es mereixen ser recordades i explicades a l’espai públic”, apunta Sirera.