Fonts del Port de Barcelona asseguren que la concessió d’aquesta nova terminal a MSC Cruceros encara s’ha d’estudiar, tot i que la intenció de l’Autoritat Portuària era iniciar el tràmit en breu. Les mateixes fonts asseguren que la nova fase d’ampliació que s’ha retirat de l’ordre del dia no només hauria permès aquesta terminal sinó també altres necessitats futures del port en previsió de creixement, com ara les anomenades autopistes del mar (“short sea shipping”).

Tant l’Ajuntament de Barcelona com també el del Prat de Llobregat han forçat la retirada d’aquest punt de l’ordre del dia del consell d’administració, i han rebut també el suport dels representants sindicals. El consistori ha insistit en una reflexió del model de gestió dels creuers que arriben a la ciutat i ha demanat que la conveniència d’una nova terminal es debati en la taula que van crear el Port i l’Ajuntament. “Qualsevol decisió s’ha de prendre conjuntament i no d’esquenes a la ciutadania”, refermen fonts municipals.

En l’actualitat ja està en construcció una fase d’ampliació del moll Adossat, la 2B. Les diverses fases de creixement d’aquest moll estan incloses en el pla d’inversions del Port de Barcelona i es van arribar a adjudicar l’any 2009. El 2011, però, es va rescindir el contracte pel context de crisi econòmica. L’Autoritat Portuària, però, pretenia reprendre ara aquesta obra en resposta a les necessitats de creixement. El port té sis terminals de creuers i en té una setena en construcció per la companyia Carnival Corporation.