Escolta aquesta notícia

El Ple de l’Ajuntament de Barcelona ha fet una reprovació generalitzada als governs socialistes de Jaume Collboni (Ajuntament), Salvador Illa (Generalitat) i Pedro Sánchez (Estat) per la crisi ferroviària a Rodalies de Catalunya.

Malgrat que l’executiu de Collboni ha defensat la seva resposta durant el caos amb un reforç d’algunes línies de bus, un dispositiu específic de la Guàrdia Urbana i el desplegament d’informadors, els grups han assegurat que l’alcalde i el seu govern no han estat a l’altura del problema.

Acusen l’alcalde de prioritzar el partit

Collboni ha estat sis dies desaparegut, però ha preferit no incomodar el PSC ni el PSOE”, ha dit Jordi Martí Galbis (Junts). Des de BComú, Gemma Tarafa li ha retret no haver fet pressió ni Adif, ni Renfe, ni el govern català, ni el Govern espanyol amb contundència i Elisenda Alamany (ERC) li ha etzibat: “He trobat a faltar que l’alcalde posés els veïns de Barcelona al davant de les sigles del partit”.

Per la seva banda, Daniel Sirera (PP) ha dit que si la crisi de Rodalies hagués passat en l’època de Pasqual Maragall, les coses haurien estat diferents: “Ell defensava Barcelona… vostè defensa Pedro Sánchez“. Liberto Senderos (Vox) ha atribuït el caos de les últimes setmanes a “dècades de mala gestió dels socialistes“.

Toc d’atenció al govern Illa

En concret, el plenari ha aprovat una reprovació explícita al govern català de Salvador Illa amb els vots de Junts (que ha forçat la celebració d’un ple extraordinari ad hoc), BComú i ERC, mentre que el PP i Vox s’han abstingut i el PSC, evidentment, hi ha votat en contra.

També ha acordat “constatar la manca de lideratge” de Collboni, diuen els grups, pel seu silenci mentre va durar l’aturada dels trens. De fet, l’alcalde va ser centre d’una polèmica per haver penjat a les xarxes socials una fotografia llegint una revista de moda mentre no hi havia trens.

Comitè de crisi municipal

Crítiques polítiques a banda, fonts del govern de Jaume Collboni han explicat detalladament les accions que va prendre l’Ajuntament des de l’inici de la crisi ferroviària.

Asseguren que es va constituir immediatament un comitè de crisi municipal, encapçalat pel mateix alcalde, juntament amb els tinents d’alcaldia Laia Bonet i Albert Batlle, a més de la gerenta municipal, Laia Claverol.

El consistori també va engegar una campanya de comunicació a xarxes socials per explicar la situació i donar a conèixer les accions dutes a terme des de la vessant municipal.