
Més informació sobre les negociacions que la Generalitat i l’Estat tenen per gestionar el traspàs de Rodalies. Això és el que han demanat els grups de l’oposició a l’Ajuntament en una proposició aquest dimarts a la tarda a la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. El regidor de BComú Guille López ha estat l’encarregat de llegir la petició en la qual es proposa la incorporació de representants municipals.
Els comuns han destacat incloure, “preferiblement la figura de l’Enginyer en Cap“ a les taules de treball bilaterals Generalitat–Estat i als òrgans de seguiment de les actuacions del Pla de Rodalies. La proposició ha obtingut els vots favorables del grup impulsor i d’ERC i les abstencions dels populars i dels socialistes. Junts i Vox s’hi han mostrat en contra.
En la proposició també s’ha demanat presentar, en el termini de sis mesos, un informe expressant quina és, segons l’Ajuntament de Barcelona, la millor opció pe ra la planificació futura del ferrocarril (metro, tramvia, Rodalies, mitjana distància i alta velocitat).
La proposta citava com a exemple la creació d’un possible tercer túnel ferroviari, un nou túnel per Collserola o altres actuacions que no es troben planificades a l’actual Pla 2020-2030. Pel que fa al tercer túnel ferroviari, altres grups municipals com ERC o el PP han valorat positivament que s’obri el debat sobre aquesta qüestió.
El govern Collboni ja té veu i vot a la taula bilateral
La tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha explicat que malgrat no tenir competències en mobilitat de connexió “estem treballant i formem part, des de fa temps, de l’òrgan mixt de coordinació i control Generalitat-Renfe i la taula bilateral”.
Per la seva banda, el regidor de BComú ha exigit que “l’Ajuntament s’involucri i que ens ho comparteixi”. I ha recordat que, en el cas de les problemàtiques per la sequera “la gestió tampoc era competència seva, però sí que el govern va crear un grup de crisi amb tècnics per interpel·lar a la Generalitat i, a més, ens n’informava de forma recurrent”.