Si la connexió del Trambaix i el Trambesòs s'acaba fent per Provença, tal com defensa l'Ajuntament, els turistes podrien arribar a espais emblemàtics com la Pedrera o la Sagrada Família en tramvia. I els comerciants consideren que, a la llarga, això suposaria més negoci. ROBERTO VERANDINETI "Se supone que puede haber más público y más afluencia de gente a raíz de lo que es el tranvía." JOSEP NAVALES "Tot el que sigui ajudar que vingui el personal, millor per a nosaltres." SANDRA VALENTÍ "Me parece una buena idea, i creo que será bueno que venga desde Sagrada Família hasta el centro." Amb aquesta opció els tramvies sortirien de la plaça de Francesc Macià, passarien per Urgell fins a Provença, i des d'allà, a través de Cartagena o el carrer de Dos de Maig arribarien a la Diagonal. El traçat tindria així dos girs de 90 graus. Si finalment s'imposa l'opció del carrer de Provença, el projecte haurà de resoldre una qüestió d'espai. Ara mateix per aquí, per on haurà de passar el tramvia, hi ha un carril de circulació, un carril bici i al mig una zona d'aparcament. Apostar pel carrer de Provença suposa deixar enrere els altres dos traçats que hi havia sobre la taula: el de la Gran Via i el de la Diagonal. Una opció, aquesta última, que continua sent la prioritària per a alguns veïns. SERGI LÓPEZ-GRADO, vocal de l'Associació de Veïns i Veïnes de l'Eixample dreta "El que necessita la Diagonal és revitalitzar-se amb un element que hi doni caràcter urbà i aquest podria ser perfectament el tramvia que relligués l'àrea metropolitana nord i l'àrea metropolitana sud." Sigui quin sigui el recorregut definitiu, el conseller Recoder veu difícil sufragar l'obra durant aquest mandat. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "És molt difícil que l'Ajuntament, la Generalitat o l'Autoritat del Transport Metropolità es puguin plantejar noves actuacions que impliquin un cost per als malmesos comptes de l'Autoritat del Transport Metropolità." L'alcalde està disposat a ajornar la connexió per motius econòmics i a prioritzar la xarxa Retbus, un sistema d'autobusos ràpids, que suposa una inversió menor.
de Xavier Trias d’apostar per unir els tramvies pel carrer de Provença arriben les primeres reaccions. Molts dels comerciants d’aquest carrer veuen amb bons ulls que el tramvia per connectar el Trambaix i el Trambesòs passi per Provença perquè podria aportar nous clients. Tot i així, són conscients que les obres podrien ocasionar maldecaps durant el procés de transformació. Tot i que ja s’ha posicionat a favor d’aquest traçat, l’Ajuntament encara no ha donat a conèixer com es duria a terme el projecte i si caldria reduir el nombre de carrils de circulació o les places d’aparcament que hi ha en aquesta via.
Des de l’Associació de Veïns i Veïnes de la Dreta de l’Eixample consideren que seria més adient l’opció d’unir els tramvies per la Diagonal, tal com va proposar l’anterior equip de govern. Sigui quin sigui el recorregut definitiu, però, la Generalitat ja ha avisat que veu difícil, en un moment com l’actual, engegar noves obres en els propers anys.