Des del passeig de Gràcia fins a les Glòries. La voluntat és que la nova Diagonal s'estengui seguint el mateix disseny de l'obra ja executada, és a dir, voreres de fins a 9 metres d'amplada, reducció del trànsit a un carril als laterals i un nou vial segregat per a les bicis. Aquesta és la voluntat de l'alcalde, Xavier Trias, que s'ha compromès a completar la reforma si guanya les eleccions. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "La idea clara que hi ha és ser capaços d'adjudicar les obres i començar abans que s'acabi l'any. Un pas important és ficar-ho a la mentalitat de la gent que no parem, continuem endavant." "L'objectiu és continuar la reforma per trams. De moment ja hi ha un avantprojecte per continuar des del passeig de Gràcia fins al passeig de Sant Joan amb un pressupost estimat de gairebé deu milions d'euros." Les obres tindrien una durada de deu mesos i la principal diferència respecte la reforma ja executada és que es crearien noves places triangulars tant a la banda mar com muntanya. La confluència de la Diagonal amb el carrer de Girona canviaria el seu aspecte actual per aquest, o la Casa de les Punxes passaria a tenir tot aquest espai per als vianants.

L’alcalde i candidat de CiU a la reelecció ha aprofitat el primer diumenge amb els laterals de la Diagonal tancats al trànsit per anunciar que vol continuar amb la reforma de l’avinguda fins a les Glòries durant el proper mandat. Les obres de la primera fase, fins al passeig de Sant Joan, tenen una durada de 10 mesos i un cost de 12 milions d’euros.

Xavier Trias va inaugurar dissabte el tram de la Diagonal ja reformat amb una passejada en companyia dels comerciants, que estan força satisfets per la reactivació de la zona. Aquest diumenge ha presentat el projecte per portar el mateix tipus de reforma més enllà del passeig de Gràcia. D’entrada, fins al passeig de Sant Joan i, en una segona fase, fins a la plaça de les Glòries.

El projecte manté premisses com el guany en les voreres, que tindran de 7 a 9 metres d’amplada, el carril bici segregat, l’ordenació de l’aparcament de motos i mercaderies, i la reducció a un carril el trànsit pels laterals de l’avinguda.

BIMSA ja ha encarregat a l’enginyeria GPO la redacció del projecte de la reforma fins al passeig de Sant Joan que podria aprovar-se els propers mesos amb l’objectiu de començar les obres a finals d’any. El pressupost és de prop de 12 milions d’euros, el mateix inicialment previst al tram entre les places de Francesc Macià i Joan Carles I, tot i que al final les obres han costat 16 milions. Trias preveu tenir acabada la reforma de tota la Diagonal en uns tres anys.

El govern municipal està molt satisfet de com ha quedat la Diagonal reformada i Xavier Trias diu que el projecte no es pot quedar en el tram de la Diagonal que es correspon amb l’Esquerra de l’Eixample. L’objectiu d’aquesta nova proposta és que els beneficis que ha portat la reforma ja feta s’estenguin a la part de la Dreta de l’Eixample, la Sagrada Família i el Fort Pienc. El disseny de la Diagonal en aquest nou tram seria idèntic al que s’ha aplicat al tram ja reformat, amb l’única diferència que en aquest cas s’hi afegirien algunes placetes triangulars, tant a la banda mar com muntanya, als encreuaments que ho permetin, com s’ha fet a l’avinguda del Paral·lel.

La geometria del traçat, que creua només illes de l’Eixample, dóna uns espais d’estada diferents respecte del tram ja executat, com són les places triangulars de les interseccions Pau Claris-Diagonal-Rosselló i Bailèn-Diagonal-Mallorca. Es mantindrà la vegetació d’aquest tram de la Diagonal alternant plàtans i alzines per donar un toc diferenciat del tram ja executat, on l’alternança es produeix entre plàtans i palmeres.

Un dels aspectes que més havia criticat Trias dels projectes del govern anterior per reformar la Diagonal era el fet de voler fer-hi passar el tramvia. L’actual govern municipal defensa que no hi ha espai suficient. Ara, com a alternativa, el projecte planteja aprofitar el carril bus existent per fer-hi passar una línia de nous autobusos elèctrics de 18 metres de llarg. La capacitat i les freqüències de pas serien similars a les del tramvia, però així no caldria instal·lar vies ni catenària.