Barcelona estrena aquest 2019 la nova marca Barcelona, el full de ruta que marcarà la promoció internacional de la ciutat. Per fer-ho, durant els propers anys Barcelona potenciarà sis valors de la ciutat: la connexió, la iniciativa, l’ànima, els contrastos, el talent i el compromís. Amb aquests conceptes, la ciutat vol atreure inversions econòmiques, però sempre amb la millora de la qualitat de vida dels veïns com a objectiu final.

“La ciutat dels projectes vitals”

En aquest sentit, Barcelona vol continuar sent “un referent tot i no ser capital d’estat” des d’un doble vessant. D’una banda, establir-se com a pol del “creixement personal i professional” i, de l’altra, ser una ciutat on “gaudir d’una vida plena en tots els sentits”. De fet, per projectar-se al món, Barcelona es revindicarà com a ciutat oberta, diversa i de progrés.

La nova marca Barcelona, que tindrà com a eslògan “Always.barcelona”, s’ha consensuat després de dos anys amb prop de 170 actors. El lideratge ha estat de l’Ajuntament, però en el procés de definició de l’estratègia hi han participat altres administracions, empreses privades (com Desigual o Atrápalo), entitats socials (com la cooperativa Suara), institucions esportives (com el FC Barcelona), experts en marca i altres professionals.

Tots aquests agents han participat en la presentació pública de la nova marca Barcelona, juntament amb l’alcaldessa, Ada Colau. A les portes del Mobile World Congress, també hi ha donat suport el conseller general de la GSMA, John Hoffman.

Full de ruta a tres anys vista

Per desenvolupar l’estratègia de la marca Barcelona, l’Ajuntament ha endegat un Pla d’activació de la reputació de Barcelona fins a l’any 2021. S’implantarà en tres fases: una primera per acabar de consensuar com projectar la marca Barcelona; la segona per transmetre el missatge internacionalment; i la tercera per analitzar els resultats obtinguts.