La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha expressat que des del Port de Barcelona no hi ha hagut una avaluació de l’impacte i ha assegurat que en aquests moments ja hi ha sis terminals de creuers, i una setena en construcció. Sanz ha exposat que és necessari avaluar els costos i beneficis que la infraestructura comporta pel teixit comercial i pels ciutadans, sobretot per les conseqüències en l’espai públic i la contaminació.

La regidora del Grup Municipal Demòcrata Sònia Recasens, l’únic partit qui hi ha votat en contra, ha acusat la tinenta d’alcalde d’haver actuat de forma irresponsable, ja que, ha dit, hi ha un “col·lapse de ferris al port” -les fases d’ampliació del moll estan adjudicades des del 2009, però se’n va rescindir el contracte el 2011 per la crisi econòmica-. També l’ha acusada de fer un discurs demagog i populista, una “manera de fer” que també ha criticat el portaveu del Grup Municipal d’ERC, Jordi Coronas, que li ha recriminat cercar “titulars i no solucions”Els dos regidors han valorat, també, la  importància de millorar la infraestructura per la ciutat.

Des del Grup Municipal de Cs s’ha proposat una reunió entre l’Ajuntament i el Port de Barcelona per afavorir a la comunicació entre les dues parts. El PP també ha requerit més diàleg per part de l’Autoritat Portuària, una demanda que també han fet els socialistes, mentre que la CUP Capgirem Barcelona ha reiterat en el debat que la competència del port és estatal.