Turisme de Barcelona ha presentat Marketplace, un portal digital amb propostes per promoure el turisme local aquest estiu 2020. Dins de Marketplace —que es pot consultar a través del web Visit Barcelona— hi ha prop de 200 ofertes de 150 empreses i operadors diferents, tot i que segons la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro, “serà un espai viu” on es podran anar afegint ofertes noves.

El portal Marketplace s’emmarca en la primera fase del pla que Barcelona ha dissenyat per rellançar el turisme després de la crisi del coronavirus. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha explicat que aquesta primera fase s’allargarà de juny a setembre i pretén “recuperar la confiança del consum local, de Barcelona i l’àrea metropolitana”.

El turisme intercontinental, el 2021

La segona fase del pla (de juliol fins a finals del 2020) promocionarà Barcelona entre els turistes de la resta de Catalunya i l’estat, així com també França. En la tercera fase (a partir de finals d’agost) es buscaran turistes d’altres països europeus i, finalment, la quarta fase (finals del 2020 i principis del 2021) tindrà l’objectiu d’atreure visitants del sud-est asiàtic, la Xina i els EUA. En la presentació del pla, Jaume Collboni ha assegurat que “estem preparats” perquè Barcelona “lideri el turisme urbà del futur”.

Ocupació hotelera de mínims

El president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha explicat que en aquests moments (finals de juny) l’ocupació hotelera es troba sota mínims: dels 450 hotels que hi ha a Barcelona, 40 han reobert; i que els hotels oberts tenen una ocupació de només el 10 %. Tots els allotjaments de la ciutat van haver de tancar per la pandèmia.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde Jaume Collboni ha recordat que hi ha milers de llocs de feina que depenen del sector turístic, i per això ha avisat que “intentarem recuperar el màxim possible d’activitat turística a la ciutat perquè ens juguem 90.000 llocs feina” a Barcelona.