Fonts de l’Ajuntament han confirmat que no tenien coneixement de l’esdeveniment i que cap representant del municipal no assistirà a l’acte d’inauguració de la campanya, perquè “en la setmana del Mobile World Congress, les agendes dels membres del govern estan ja ocupades”. A més, recorden que l’esdeveniment es fa en terrenys del port de Barcelona que no és l’Ajuntament “qui dóna permís per als actes al Moll de la Fusta”.
Han assenyalat que mantenen “un litigi amb l’Estat” sobre qui concedeix l’opció d’utilitzar la marca Barcelona, ja que consideren que “s’ha de regir pels criteris que fixa el Ple de l’Ajuntament”. Malgrat tot, asseguren que volen “fugir de qualsevol confrontació estèril i especulativa, o de qualsevol enfrontament institucional”.
Marca España té com a objectiu millorar la imatge del país i està dirigida per l’alt comissionat Carlos Espinosa de los Monteros. Aquest dimarts, en declaracions a TV3, Espinosa de los Monteros ha assenyalat que no creu “que ningú no s’hagi de sentir ofès per fer la presentació de la Marca España a Barcelona”.
Aprofitant l’afluència de congressistes pel Mobile World Congress, Marca España presentarà un espectacle al port de Barcelona que després viatjarà a Berlín i altres ciutats europees. L’espectacle visual, que gira entorn de la lletra ñ, combinarà la projecció d’imatges en moviment en una escultura que serveix de pantalla amb música i efectes visuals en 3D.