BIMSA, l’empresa municipal encarregada de supervisar les obres de la ciutat, licita la redacció del projecte per un valor de 170.000 €. La previsió és que el projecte estigui enllestit abans de l’abril vinent i que les obres comencin l’octubre del 2018un cop el Mercat de Sant Antoni torni a la ubicació original. Fonts municipals, però, han explicat a betevé que aquest mandat s’executarà una primera fase (on hi ha les carpes del mercat provisional): per fer-ho s’invertirà 1 milió d’euros.

L’avantprojecte plantejat per l’Ajuntament preveu que, més endavant, la reforma vagi fins a la plaça de la Universitat i que s’enfoqui, principalment, a fer l’espai més agradable per als vianants. Per això, un dels requisits principals és que les voreres s’eixamplin 70 centímetres a cada costat. També es preveu fer un carril bici bidireccional al centre de la calçada, i que l’espai per als cotxes disminueixi.

Reforma ronda de Sant Antoni

El cotxe perd

Els cotxes perdran totes les zones d’aparcament que hi ha actualment i també es reduirà l’espai perquè hi circulin. Ara mateix, entre la plaça de la Universitat i el carrer de Sepúlveda, hi ha dos carrils de baixada i tres de pujada (un dels quals és per a l’autobús). Amb la nova configuració, de baixada hi haurà un carril per al cotxe i un altre per al bus, mentre que de pujada només es mantindrà un carril que compartiran cotxes i autobusos.

Comparació carrils cotxe ronda Sant Antoni

El mateix passarà al tram entre Sepúlveda i Comte d’Urgell, tal com es veu en la imatge superior (que compara l’estat actual -a sobre- amb com serà -a sota-). Ara hi ha un carril de baixada, dos de pujada i un espai per a càrrega i descàrrega, mentre que l’any que ve es deixarà només un carril de baixada i un de pujada, tots dos compartits amb el bus. També hi haurà una via de servei al costat dels cotxes que vagin amunt.