Aquest va ser el primer i, per ara, únic ple de Xavier Trias com a alcalde. Va ser una sessió curta, al juliol, en què els grups van exigir un full de ruta al nou govern. El proper ple, ja amb més contingut, arribarà a finals de mes, el dia 30, quatre mesos després de les eleccions. Amb l'inici del nou curs polític, Trias haurà de començar a pensar seriosament en els suports que necessitarà per tirar endavant els primers pressupostos, un dels reptes més importants d'aquesta tardor. Aquest curs també han de prendre forma iniciatives engegades a principis d'estiu i que formen part de les prioritats de l'alcalde. Una n'és la taula Barcelona Creixement, centrada a com sortir de la crisi. A l'octubre s'han de configurar els grups de treball que s'encarregaran de definir propostes concretes. Una de les eines indispensables per Trias per impulsar la ciutat són les infraestructures. De fet, l'alcalde ja té una agenda per reivindicar el corredor mediterrani i s'ha compromès a pressionar el Ministeri de Foment perquè acceleri els accessos ferroviaris al port. El que es mantindrà més enllà de l'estiu són les patrulles de la Guàrdia Urbana al metro per dissuadir els carteristes. Trias diu que la mesura ha funcionat i que no s'entendria que fos només periòdica. La seguretat seguirà sent també una prioritat aquest curs, juntament amb la lluita contra la venda ambulant. Queda en cartera pensar què farà amb els terrenys on s'havia de construir el zoo marí, on ubicarà la nova gossera i com es desencallarà el projecte de les Glòries.