
Els anuncis que Jaume Collboni va fer sobre els entorns de la Sagrera aquest dimecres en el marc de la conferència “L’alcalde respon” han generat la crítica dels grups de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona.
Junts, BComú, ERC i el PP s’hi han pronunciat i cap d’ells no ha expressat cap opinió positiva sobre l’exposició de l’alcalde.
“S’oblida del 2026”
Jordi Martí Galbis (Junts) és qui ha mantingut el to més dur: “Collboni, en mode electoral, ven projectes i obres amb l’horitzó 2035, però s’oblida dels grans reptes socials del 2026“. En aquest sentit, el líder juntaire ha acusat l’alcalde de “vendre fum i fer autobombo”.
També ha estat dur Daniel Sirera (PP): “Collboni hauria de parlar de la Sagrera del present, la que pateix barraquisme descontrolat, inseguretat, deixadesa i falta de neteja“.

“Projectes ja iniciats”
Des de BComú, Gemma Tarafa lamenta que l’alcalde ha presentat projectes a l’entorn de la Sagrera “com si fos tot nou, però són projectes ja iniciats en els mandats anteriors o pactats amb la Generalitat”. I afegeix que des del darrer “L’alcalde respon”, “només hem vist un augment molt considerable de sensellarisme”.
Per la seva banda, Jordi Castellana (ERC) ha criticat que els anuncis de Collboni tenen “nul·la credibilitat“. El republicà considera: “ERC hem posat les eines i ara al PSC li toca fer que la Sagrera passi d’una vegada per totes“. Castellana avisa que hi ha hagut “30 anys d’incompliments i de frustracions als veïns”.