El vicepresident destituït pel Govern espanyol amb l’aplicació del 155, assegura que no reconeix “el cop d’estat contra Catalunya ni cap de les decisions antidemocràtiques que està adoptant el PP” i insisteix que Puigdemont és i seguirà sent el president del país, així com que la presidenta del Parlament és i seguirà sent Carme Forcadell. I remarca que ho seran al seu entendre almenys fins al dia que la ciutadania no decideix el contrari en unes “eleccions lliures”.

En la carta, publicada al diari ‘El Punt Avui’, Junqueras adverteix a la ciutadania que “potser hi haurà moments d’incerteses, de dubtes o de contradiccions”, però assegura que no hi ha cap altra opció que “seguir endavant, acumulant forces, seguir carregant-nos de raons, de compartir neguits i alegries, fracassos i esperances, de saber encaixar els cops per tornar-nos a alçar”. Junqueras assegura que no s’ha de renunciar mai a les urnes per validar la República i parlar de començar a preparar unes eleccions municipals que augura que seran claus en l’assentament de la República.

El vicepresident, que no accepta la seva destitució, fa una crida a “recompondre forces” i ha de construir una estratègia compartida amb “sòlides aliances amb tots aquells actors socials i econòmics que tenen la decidida voluntat de construir un veritable estat al servei de la ciutadania”. També amb el líder de Podem Catalunya, Albano Dante Fachin, a qui agraeix el seu compromís inequívoc amb la llibertat i la justícia.  A la vegada que diu que “té gràcia” que aquests dies es titlli els independentistes de “colpistes” quan “els únics cops han estat a la cara de les persones que volien exercir el seu dret a vot o els grups d’extrema dreta que han atacat a ciutadans per les seves idees”. 

“Avui resulta que són aquelles formacions polítiques més properes al franquisme les que s’han erigit com a intèrprets i garants de la Constitució”, ha ironitzat Junqueras al text. Segons ell, el PP, amb l’absoluta complicitat del PSOE, ha entrat a Catalunya “amb la decidida voluntat d’intervenir el model educatiu, de controlar els mitjans de comunicació, de posar el cos policial català al seu servei, de descapitalitzar el país, de convertir-lo en una província més d’una Espanya uniforme que no tolera la pluralitat nacional”. 

Junqueras assegura que “la resposta a la usurpació de les institucions ha d’esdevenir un clam i una prioritat”. Però malgrat tot ha alertat que en els pròxims dies hi haurà moments de dubtes o de contradiccions. Junqueras també ha reconegut que la República “ha nascut però no amb la fortalesa que voldrien” i que per tant els propers dies caldrà prendre decisions que no sempre seran fàcils d’entendre. “Potser hi haurà moments d’incerteses, de dubtes o de contradiccions entre allò que volem i el camí que escollim en cada fase per arribar-hi”, ha admès.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a