
El Consell de Ciutat, l’òrgan de representació ciutadana format per personalitats de la societat civil barcelonina, ha proposat el periodista i escriptor Juan de Dios Ramírez-Heredia i l’Associació de Casals i Grups de Joves de Catalunya per rebre la Medalla d’Honor de Barcelona 2026. Aquestes propostes s’han donat a conèixer aquest dimecres durant la sessió plenària del consell d’enguany, en què l’habitatge ha tingut un paper protagonista.
Defensa dels drets del poble gitano
La regidora de Participació, Sara Belbeida, ha reivindicat la figura de Ramírez-Heredia per la seva tasca en la defensa dels drets humans i el poble gitano. “Dedica la seva vida a la lluita per la dignitat i la justícia social”, ha dit. El periodista i escriptor va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya l’any 2011 i, de fet, ja va ser la proposta del Consell per rebre la Medalla d’Honor barcelonina l’any passat.
Una entitat clau en l’associacionisme juvenil
Pel que fa a l’entitat escollida, la regidora ha destacat que l’Associació de Casals i Grups de Joves de Catalunya és “clau en el teixit associatiu juvenil de Barcelona i de tot el territori català”, amb el desenvolupament d’una tasca centrada en la participació i l’autogestió. A més, ha dit que treballa per “l’empoderament dels joves com a agents socials transformadors”.

L’habitatge, en el centre del debat
El consell ha presentat a l’alcalde les seves propostes en diverses qüestions cabdals a la ciutat, com l’habitatge. Ha posat sobre la taula diverses iniciatives que, ara per ara, l’Ajuntament de Barcelona no recull en el Pla d’habitatge 2026-2033.
En concret, ha encoratjat el govern a explorar la regulació del lloguer d’habitacions. La vicepresidenta del Consell de Ciutat, Montserrat Morera, ha reivindicat que “no es poden llogar habitacions per 300 € sense finestres”.