Enfrontar-se a la crisi

Portabella aposta per crear 50.000 llocs de treball en quatre anys mitjançant una reindustrialització basada en el coneixement a Barcelona i l’àrea metropolitana. La recepta: apostar a fons per sectors en què es preveu creixement, com el biomèdic o les TIC. Així, proposa crear un clúster tecnològic que vinculi turisme, comerç i la restauració, uns àmbits en què es calcula que l’ocupació augmentarà un 2% anual.

Turisme creatiu

Més qualitat, menys quantitat i fomentar un turisme creatiu basat en l’intercanvi cultural. Aquesta és la visió del turisme del líder d’Unitat per Barcelona, que es mostra favorable a una taxa turística aplicada de manera coordinada amb el sector hoteler, tot i que recorda que el marc legal del Govern espanyol no en permet la implantació. Així mateix, és contrari a l’ampliació dels horaris comercials i  mostra el suport al petit i mitjà comerç, els autònoms i l’empresa familiar, enfront de les grans corporacions.

Foment del transport públic
El líder d’UxB aposta per restringir l’accés en cotxe privat als centres històrics de la ciutat els moments en què es produeixin episodis persistents de contaminació. Per incentivar l’ús del transport públic, proposa obrir el metro durant tota la nit del divendres, rebaixar el preu dels títols als joves de 12 a 14 anys i impulsar l’L9.

Urbanisme
Les places d‘Urquinaona, Catalunya i Universitat estan degradades, explica Portabella, que planteja engegar una reforma urbanística que hi restringeixi l’ús del cotxe privat. La Rambla també s’ha de transformar en aquesta direcció i és contrari a la instal·lació del Tramvia a l’avinguda Diagonal i partidari d’ampliar voreres i situar el carril bici al ferm.

Jocs Olímpics d’hivern
“Sortirem de la crisi a través del coneixement i no mitjançant els grans esdeveniments”, afirma Portabella, que proposa fer un referèndum perquè sigui la ciutadania qui decideixi sobre l’organització dels JJOO d’hivern.

El dibuix

Desplegat sobre una quadrícula de l’Eixample, Portabella destaca que Barcelona sigui una ciutat litoral i en remarca quatre aspectes: el comerç, els serveis, la indústria i la mobilitat. Traçat juntament amb la seva filla Mercè, de 10 anys, el dibuix del líder d’UxB se situa sota una silueta urbana que combina les zones verdes i els parcs de la ciutat amb els grans monuments arquitectònics de la ciutat.

DibuixPortabella+

Molt personal

Jordi Portabella passeja sovint pel passeig de Sant Joan, a l’Eixample, una via que recorre des que era nen. Es talla els cabells a Sarrià Look, una perruqueria que regenta un bon amic al barri de Sarrià. Visita habitualment els parcs, utilitza el transport públic setmanalment, es banya a les platges de la ciutat i si ha d’escollir un museu, apunta cap al MACBA. És soci de l’Ateneu Barcelonès, del Barça i d’Òmnium Cultural. Proposa allargar el temps dels semàfors per als vianants i tanca afirmant que la societat ha de millorar, s’ha de transformar i ha d’aconseguir arribar a les persones que tenen més dificultats. Mira BTV i afirma que, des de la implantació de la TDT, la “veu millor”.

El cartell
Elaborat a la Mies van der Rohe, la imatge de campanya d’Unitat per Barcelona vol recollir l’esperit de transparència i regeneració política que defensa la coalició. Una imatge nítida, transparent i que vol evitar confusions. Al marge superior dret hi ha un punt de verd que evoca l’aposta per la sostenibilitat i la mirada de Jordi Portabella pretén ser “neta i clara”, buscant així una comunicació directa amb la ciutadania.

cartell_portabella

[Les 25 candidatures de les eleccions municipals de 2011]