El 13 de juny del 1999 es van celebrar les eleccions municipals a Barcelona. Joan Clos va guanyar els comicis com a cap de llista del PSC. La formació dels socialistes va aconseguir 20 regidors, i va doblar la segona força, que va ser Convergència i Unió (Joaquim Molins) amb 10 regidors. El Partit Popular (Santiago Fisas) va ser la tercera força amb sis regidors, mentre que ERC-Els Verds – Arcord Municipal (Jordi Portabella) va sumar-ne tres i Iniciativa per Catalunya Verds – Entesa Pel Progrés Municipal (Imma Mayol) va aconseguir-ne dos.

La nit electoral es va seguir a betevé amb una programació especial, amb diferents directes des de les seus i convidats a plató amb la presència d’Olga València. Eren les segons eleccions a l’Ajuntament de Barcelona que vivia la televisió barcelonina després de les del 1995.

Irrupció de la campanya a internet

La gran novetat d’aquelles eleccions van ser les pàgines web específiques dels diferents candidats. Els partits ja disposaven de la plataforma a internet però es va popularitzar la fórmula de crear llocs web específics per donar a conèixer els candidats. Era 1999 i el món digital començava a guanyar terreny, tot i l’absència de plataformes com Twitter o Facebook, que ara capitalitzen bona part del contingut de les campanyes dels diferents partits polítics.

Durant les jornades prèvies a les municipals del 1999, vam analitzar la tendència amb Lluís Reales, que llavors treballava a ‘La Vanguardia’. També hi van intervenir Vicent Partal (director de ‘Vilaweb’), Àlex Corretgé (dissenyador de la pàgina web d’ERC) i Cristina Ribas (directora del ‘Diari de Barcelona’).