Escolta aquesta notícia

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat la intenció de fer un viatge a Kíiv i altres ciutats d’Ucraïna a finals d’aquest mes d’agost del 2026 “per mostrar sobre el terreny la solidaritat de Barcelona“. Collboni ho ha dit des del Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, on ha rebut 255 adolescents ucraïnesos.

Són joves que reben l’acompanyament de la Fundació del Convent de Santa Clara (impulsada per sor Lucía Caram), sota el paraigua del programa Vacances per la pau, que han vingut a Catalunya per passar uns dies d’esbarjo, lluny de la guerra entre Rússia i Ucraïna.

Davant d’ells, Collboni ha denunciat que “hi ha autòcrates i tirans que obliden la regla d’or de la convivència en la humanitat” i ha afegit: “Vladímir Putin n’és un i des d’Europa li farem front“.

collboni sor lucia caram ucraina
Acte de recepció a 255 joves ucraïnesos, al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona

Segon alcalde que visitarà Ucraïna

Si s’acaba materialitzant el viatge de Jaume Collboni a Ucraïna, no serà la primera vegada que un alcalde barceloní visiti aquell territori en guerra. L’any 2022, Ada Colau també s’hi va desplaçar per mantenir una trobada bilateral amb l’alcalde de Kíiv, Vitali Klitxkó.

En aquell moment, a més, el cap dels Bombers de Barcelona va visitar un parc de bombers ucraïnès, on utilitzaven vehicles cedits per Barcelona quan es va iniciar el conflicte armat. Just feia pocs dies que el camió donat pels Bombers de Barcelona havia hagut d’actuar arran d’un atac per un míssil rus.

En paral·lel, l’estiu del 2025 Collboni va viatjar amb la tinenta d’alcaldia de Drets Humans, Maria Eugènia Gay, a un camp de refugiats palestins a Amman (Jordània). Des d’allà va anunciar la creació d’un districte 11 a Barcelona, per a Gaza i altres ciutats de Palestina.