collboni salo de cent
Escolta aquesta notícia

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat públicament l’acord del seu govern amb Junts per poder aprovar definitivament una ordenança del civisme més dura: “És una notícia magnífica”, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.

El text s’aprovarà aquest dimecres també amb el suport d’ERC i, per això, Collboni ha aplaudit que “hem fet un exercici de maduresa democràtica i de compromís de ciutat davant de l’incivisme” per actualitzar una normativa que “els governs sempre han tingut recança a tocar”.

Sancions més dures en l’ordenança

L’alcalde socialista ha argumentat que la del civisme és “una ordenança que necessita Barcelona” per integrar nous tipus de fets incívics que no estaven recollits fins ara i que incrementa substancialment sancions que s’hauran de pagar in situ.

També ha assegurat que properament l’Ajuntament de Barcelona mantindrà contactes amb diferents entitats repartides pel territori per fer pedagogia i que arribin a tothom els fets punibles dins de la nova ordenança.