“El Govern central del Partit Popular fa quatre anys que reté inversions per a grans projectes d’infraestructura crítics per a la ciutat, amb un ritme d’implantació molt allunyat de les previsions i amb unes prioritats clarament desenfocades amb les necessitats reals dels ciutadans i ciutadanes” ha destacat Sanz. Ha afegit també que aquest endarreriment en les inversions posa traves al “desenvolupament econòmic i la creació de treballs a la ciutat”.

Dels accessos ferroviaris al Port, Sanz ha destacat que ja fa nou anys que es va fer l’estudi informatiu i el projecte encara no està licitat, mentre que els accessos viaris avancen a un ritme molt més lent de l’esperat. Pel que fa Rodalies, ha explicat que del pla i l’inversió promesa pel Ministeri de Foment de 4.000 milions d’euros s’ha executat menys de 25 % del total.

També ha reclamat la nova posada en servei  de la nova estació de Sant Andreu Comtal. El projecte i els informes ja estan fets, però Adif encara no ha licitat les obres de l’estació, tot i el seu compromís de fer-ho el mes d’abril passat i després que Barcelona Sagrera Alta Velocitat (que agrupa totes les institucions implicades) acordés rebaixar el cost inicial del projecte de 12 a 7 milions d’euros i accelerar-ne l’execució.

Pel que fa l’estació de la Sagrera, Sanz considera que els 36 milions d’euros reservats per l’estació són insuficients. També ha dit que des fa dos anys, quan es va posar en marxa la línia d’alta velocitat, la plaça dels Països Catalans continua malmesa amb el paviment trencat i el final del carrer de Provença amb les obres inacabades.

Ada Colau es reunirà el pròxim 1 de setembre amb la ministra de Foment, Ana Pastor, per abordar tots aquests assumptes.