RICARD GOMÀ, president del Grup Municipal d'ICV-EUiA "Sobre la Barcelona marca, el govern de Xavier Trias el que fa és adoptar decisions perquè la marca generi beneficis. Una ciutat que cada vegada més es mercantilitza, que és cada vegada menys barri i més marca és una ciutat que xoca amb el dret a la ciutat, és una ciutat que xoca amb un projecte democràtic de ciutat."
“Sobre la Barcelona marca, el govern de Xavier Trias el que fa és adoptar decisions perquè la marca generi beneficis”. Així ha resumit Ricard Gomà l’acció del govern municipal durant els tres últims anys. Pel president del Grup Municipal d’ICV-EUiA, “Barcelona és cada vegada menys ciutat i s’ha convertit en un espai d’aterratge de negocis privats”. Ha posat d’exemple l’acord de patrocini al Bicing, la nova gestió d’aparcaments, l’ordenança de terrasses o les obres a “les avingudes del luxe”. Gomà ha destacat com a positiu la “resposta democràtica” de la ciutadania en forma de mobilitzacions, com ara la de la plataforma Aturem el Pla Paral·lel, i pràctiques comunitàries, com l’ateneu La Flor de Maig.
Iniciativa ha recollit els exemples de la “privatització” de la ciutat a la pàgina web La BCN en Venda de Trias, en què es detallen casos sobre un mapa, obert a l’aportació dels usuaris. “Trias ha posat la ciutat en venda al millor postor”, ha denunciat Gomà. “Al millor postor per comprar un pàrquing, per gestionar una escola bressol, per privatitzar el Port Vell o per fer obres ‘lifting’ a una avinguda del luxe de la ciutat”, ha afegit. La coalició ha fet balanç dels tres anys de Trias al govern municipal aquest dilluns en un acte a la Facultat de Nàutica, “un emblema de la Barcelona en venda”, ha dit Gomà, per les suposades intencions del govern de “posar en venda” l’edifici lligat a la nova marina del Port Vell.