Escolta aquesta notícia

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha confirmat el que ja s’havia anat filtrant aquestes últims dies: l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-El Prat es farà allargant 500 metres la tercera pista, la més propera al mar. “Puc anunciar que comptem amb una proposta sòlida, consensuada i definitiva”, ha anunciat Illa en una compareixença sense preguntes al Palau de la Generalitat, després de reunir-se amb la comissió tècnica que ha elaborat la proposta.

“Ha arribat el moment de dotar a la Catalunya del segle XXI d’un aeroport del segle XXI”, ha destacat el president, que defensa que la proposta demostra que “és compatible ampliar i modernitzar l’aeroport amb les màximes exigències ambientals”.

Desafectats 87 metres de la Ricarda

La nova pista de l’aeroport arribarà als 3.160 metres. Aena explica que no afectarà l’espai natural del Remolar (on creixerà 60 metres), i creixerà cap a la Ricarda (440 metres), tot que es redueix en 87 metres l’afectació d’aquest espai respecte a la proposta inicial. D’aquesta manera, la pista no arribarà a la llacuna d’aigua de la Ricarda. Segons Aena, aquesta desafectació d’espais naturals es possible gràcies a l’ús parcial de les zones que segueixen als dos extrems de la pista actual.

Es guanyen 270 hectàrees d’espais naturals

El president ha assegurat que aquesta és una proposta “realista” i que l’ampliació es farà amb “la mínima influència possible” als espais naturals. No només això, sinó que parla d’una “millora substantiva” del delta del Llobregat gràcies a la renaturalització de més de 270 hectàrees, 10 vegades més que la superfície afectada mediambientalment per l’allargament de la pista. A banda, es crearà una “anella verda” al voltant de l’aeroport per comptabilitzar els usos agrícoles amb la protecció ambiental, i també es crearà un fons ambiental per reforçar la protecció del delta.

La previsió: “tenir-ho tot enllestit el 2033”

La inversió prevista per ampliar l’aeroport és de 3.200 milions d’euros i, a banda d’allargar la tercera pista per permetre operar vols intercontinentals, també es remodelaran les terminals T1 i T2, i es crearà una nova terminal satèl·lit que comptarà amb un tren subterrani que la connectarà a la T1. Segons ha avançat el president Illa, la previsió és aprovar el Pla Director el 2028, per començar l’execució el 2030 i “tenir-ho tot enllestit el 2033”

Comparteix a: