
(ACN) L’Ajuntament de Barcelona rectifica i ha anunciat aquest dilluns a la nit que obrirà expedient informatiu a FCC, l’empresa prestadora del servei de neteja a la zona centre de la ciutat, per aclarir la mort d’una de les seves treballadores, que va morir dissabte a casa seva després d’una jornada laboral en plena onada de calor.
El director del Servei de Neteja i Recollida de Residus de l’Ajuntament, Carlos Vázquez, va afirmar dilluns al matí que FCC complia amb els protocols per les altes temperatures i va descartar una investigació. Hores més tard, però, l’Ajuntament considera que després del seguiment d’aquests dos dies i “amb tota la informació disponible“, s’ha decidit obrir l’expedient per aclarir les circumstàncies ocorregudes.
Segons ha explicat en un comunicat, l’Ajuntament no coneix la causa de la mort de la treballadora perquè “queda dins l’àmbit de privacitat de la família”. Tampoc no té cap informació sobre quin era el seu estat de salut.
Protocols per la calor
El comunicat assegura que el 29 d’abril es va demanar a les quatre empreses prestadores del servei els protocols actualitzats per prevenir problemes de salut per l’onada de calor. Les quatre empreses van entregar la documentació i l’Ajuntament en va fer l’informe intern corresponent. També subratlla que totes les empreses han entregat a les plantilles roba d’estiu, amb materials transpirables, gorra i crema solar i els han informat de com actuar en cas de detectar símptomes de cop de calor.