parc estació Sant Andreu Comtal

La futura estació soterrada de Sant Andreu Comtal tindrà al damunt un parc més gran del que s’havia previst. La Comissió d’Urbanisme ha aprovat aquest dimarts una modificació del Pla General Metropolità en aquest àmbit que amplia fins a 3.595 m² l’espai verd. Això s’aconsegueix eliminant la rotonda que hi ha a la confluència del carrer de Sant Adrià amb el de Ferran Junoy, cosa que permet guanyar més espai per al parc que cobrirà les vies.

Adif preveu posar en servei aquesta nova estació de Rodalies el segon semestre del 2022. Per fer-ho, cal abans traslladar les vies de l’R2 que ara passen pel costat per sota de la llosa de formigó que cobreix l’estació. Aquesta actuació encara no té data i s’aprofitarà el tall ferroviari que caldrà fer per traslladar també les vies d’aquesta línia dins la futura estació de la Sagrera, tal com es va fer amb la línia de la costa (R1).

Primeres obres per encaminar el parc

A la dreta, el vestíbul de la nova estació de Sant Andreu Comtal i al davant, l’espai que s’urbanitzarà amb un parc

Quan la nova Sant Andreu Comtal es posi en marxa, el parc que la cobrirà no estarà acabat. Adif es compromet a tenir urbanitzats només els accessos a l’estació (des de la passera de l’estació actual i des del carrer de Sant Adrià). Tot i això, la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) té previst començar al maig unes obres per impermeabilitzar la llosa de formigó que cobreix les vies, amb una inversió de 4,6 M €.

Aquesta actuació s’allargarà uns 16 mesos i és necessària per executar després la urbanització del parc, que anirà des del carrer de Sant Adrià fins a la passarel·la de La Maquinista. La zona verda envoltarà el vestíbul de l’estació, que queda per sobre de la llosa de formigó que tapa les vies. Aquest espai s’emmarca en el futur parc lineal que unirà l’estació de la Sagrera amb la de Sant Andreu Comtal.