L’Ajuntament ha iniciat dos expedients sancionadors a les dues empreses adjudicatàries del servei d’ascensors i escales mecàniques de la ciutat, Eulen i Thyssenkrupp Elevadores. El govern municipal pretén sancionar-les per un possible incompliment del contracte o per complir-lo defectuosament en el cas concret de tres instal·lacions: dues al Coll i una tercera al passeig de la Vall d’Hebron. Aquest 2018 acaba l’actual contracte i l’executiu municipal ja ha licitat el servei amb la intenció que els ascensors i les escales mecàniques siguin operats per una sola empresa i es fixa un termini màxim per resoldre les incidències tècniques.

Les escales mecàniques han funcionat correctament poc més d’un 96 % de les ocasions —28,7 milions de viatges— durant el 2017 i en el cas dels ascensors ha estat d’un 95 % —6,3 milions de viatges. El govern municipal sancionarà les dues empreses pel mal manteniment de tres escales mecàniques, les del carrer de Móra la Nova i el carrer del Beat Almató, al barri de Coll, i del passeig de la Vall d’Hebron. Les multes poden arriba fins al 10 % de l’import d’adjudicació.

Noves clàusules per reduir el temps de les incidències

Paral·lelament, el consistori ja ha licitat el nou contracte per operar els ascensors i escales mecàniques de la ciutat per al període 2018-2020 per un pressupost de 3,9 milions d’euros. El nou contracte incorpora noves clàusules. De fet, pretén que sigui només una empresa la que operi les 129 instal·lacions —85 escales, 40 ascensors verticals i quatre ascensors inclinats.

Tot i que es mantindrà l’horari en què funcionaran —cada dia de 7 del matí a 11 de la nit—, es fixa un termini d’atenció presencial de com a màxim dues hores des que apareix una avaria fins que arriba un tècnic. A més, també es limita a un mes la resolució d’incidències que poden comportar molèsties als usuaris, malgrat que no aturin el funcionament.