L'etapa de vaques grasses és història al Departament de Territori i Sostenibilitat. Segons el conseller del ram, Lluís Recoder, la crisi econòmica, però també algunes de les decisions del Tripartit, resten capacitat inversora de cara als propers anys. La Línia 9 del metro és una de les damnificades, tot i que, de moment, no s'elimina cap de les estacions projectades, tal com s'havia apuntat la setmana passada. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Les coses no s'han fet bé i una prova d'això és la dificultat de finançar-la. Alentirem el ritme de les tuneladores i també d'algunes estacions que podrien ser reprogramades." El Govern assegura que tot plegat es parlarà amb els ajuntaments. Una altra de les prioritats del Departament serà la millora de la gestió de les Rodalies de Catalunya. El Govern continua estudiant si renova o no el contracte amb Renfe i està comparant altres models de gestió ferroviària a Europa. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Un estudi per explorar si hi ha una alternativa a Renfe a curt termini." L'oposició li ha recriminat una manca de concreció en els anuncis. Des d'Iniciativa lamenten que s'hagi suprimit el Departament de Medi Ambient i s'hagi incorporat a la cartera de Recoder.

En una compareixença al Parlament de Catalunya, el conseller Recoder ha apuntat les línies mestra del seu departament de cara a la legislatura.