ERC carrega contra l’obertura de comerços en diumenge a les considerades zones turístiques de Barcelona. Aquests establiments tenen via lliure per apujar la persiana tots els festius entre el 15 de maig i el 15 de setembre, una mesura que la portaveu adjunta del partit, Elisenda Alamany, ha qualificat d’“incomprensible”. Per això, ha afirmat que “estic convençuda que aquesta serà una de les polítiques que Esquerra voldrà redreçar en un futur“.

Guanyen els treballadors? Guanyen els veïns? Guanya el comerç de proximitat? Si no són aquests actors qui guanyen, per qui està pensada aquesta política?
Elisenda Alamany, portaveu adjunta d’ERC

Alamany també ha carregat contra el regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, que després de Setmana Santa va parlar d’“aglomeracions insuportables” que no aporten “res de positiu” a Ciutat Vella. Li retreu que l’obertura del comerç els festius “és totalment contradictòria precisament amb la descongestió del centre de la ciutat”. Per Alamany, la pandèmia i la caiguda del turisme era una oportunitat per replantejar la situació, que considera que ara s’ha perdut.

Mesura “més encarada per als turistes”

La portaveu adjunta d’Esquerra posa en dubte que la mesura ajudi a crear llocs de feina, com defensa el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. També critica que perjudicarà els treballadors del sector tèxtil, la majoria dones, i que els farà més difícil la conciliació familiar. Per això, Alamany ha insistit que la mesura “no està feta per a les persones que viuen i treballen a Barcelona”. Per contra, considera que està “més encarada per als turistes”

No dibuixa un model de ciutat sostenible ni tampoc cap horitzó de futur
Elisenda Alamany, portaveu adjunta d’ERC

ERC ja ha avançat que “som molt escèptics respecte als beneficis d’aquesta ampliació”. Per això, demanen que abans de finals d’any el govern municipal presenti un informe de balanç de la mesura. Volen que s’hi incloguin dades com l’augment de vendes, el tipus de comerç o la ubicació, a més de recollir les condicions laborals i una enquesta de satisfacció entre treballadors i comerciants.