
ERC i el Gremi de Restauració de Barcelona han presentat la campanya “El català, ben servit” per impulsar l’ús de la llengua en el sector. La iniciativa inclou accions que comencen a implementar-se aquest dimarts mateix, com la traducció gratuïta al català de cartes i menús dels bars i restaurants de la ciutat que ho demanin.
De cara al 2026, els republicans i el gremi han acordat oferir cursos bàsics de català perquè els treballadors que ho necessitin puguin aprendre el vocabulari bàsic del sector. Les formacions es faran a les seus dels republicans a Barcelona.
El govern, compromès a invertir-hi 150.000 €
La presidenta dels republicans a l’Ajuntament, Elisenda Alamany, ha recordat que la meitat dels treballadors del sector de la restauració no parla català. “Davant la certesa que correm el risc de perdre la nostra Barcelona si perdem la nostra llengua, passem a l’acció”, ha dit.
Ha afegit que espera que la campanya compti amb “acompanyament” del govern municipal el 2026. “És qui ha de posar els recursos”, ha demanat. Els republicans van arrencar al govern Collboni el compromís de destinar 150.000 € pel foment de la llengua en aquest sector en la negociació pel pressupost.
La llengua, un ingredient més del menú
El director general del Gremi de Restauració, Roger Pallarols, assegura que aquesta és una acció “decidida per facilitar el compliment normatiu” i que es compleixin els drets lingüístics dels barcelonins. “Als nostres locals, la llengua ha de ser un ingredient més dels menús”, ha dit.
Ha expressat la voluntat d’allargar la campanya més enllà del 2026 i, per això, de la mateixa manera que Alamany, ha demanat la col·laboració de l’executiu socialista. A més, ha dit que és una iniciativa pensada perquè altres sectors econòmics se la facin seva.