
El Grup Municipal d’ERC demana una revisió urgent dels protocols laborals de calor per a treballadors municipals, després de la mort d’una escombriaire aquest dissabte a Ciutat Vella, presumptament arran d’un cop de calor segons la família.
Els republicans han registrat un prec adreçat a l’alcalde Collboni per exigir una actualització i adaptar els protocols “a la nova realitat climàtica“.
“La ciutat viu cada any més dies d’estiu, més nits tropicals i onades de calor més llargues. No podem continuar gestionant-ho amb criteris del segle passat”, diu el portaveu adjunt d’ERC, Jordi Coronas.
Des d’ERC proposen revisar els horaris dels treballadors per evitar les hores de màxima insolació, l’adequació del vestuari, formacions específiques per actuar davant situacions de risc per calor, i la millora de les condicions climàtiques dels espais de treball, tant per a personal municipal com per a treballadors de serveis externalitzats.
Diuen que l’Ajuntament actua tard
Els republicans també critiquen el govern municipal per “arribar tard”. Tot i que l’Ajuntament ha obert un expedient informatiu a l’empresa encarregada del servei (FCC), inicialment el consistori havia donat per tancat el cas.
En un primer moment, el director del servei de neteja va considerar suficient un informe que FCC va fer arribar a l’Ajuntament, que deia que s’havien complert tots els protocols interns correctament.