Esquerra Republicana (ERC) ha exigit aquest divendres que el peatge urbà d’entrada a Barcelona sigui una realitat abans del 2022. Els republicans també han manifestat la seva preocupació pel “desacord municipal” entre BComú i el PSC sobre aquesta qüestió, ja que la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC), diu que no és el moment d’implantar-lo mentre que la tinenta d’alcalde Janet Sanz (BComú) replica que cal accelerar-ne els estudis.

Complementar la ZBE

El regidor Max Zañartu ha explicat que Esquerra portava al programa electoral per a Barcelona la creació d’un peatge urbà “de toxicitat”, perquè consideren que “es pot complementar molt bé amb la zona de baixes emissions (ZBE)”, una mesura que actualment consideren “insuficient”.

A més, ERC ha anunciat que a la propera Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament presentarà una iniciativa amb un doble objectiu: d’una banda, crear un calendari “consensuat” i a llarg termini de majors restriccions a la ZBE i, de l’altra, donar impuls al “peatge de toxicitat per a la ciutat de Barcelona i per a l’àrea metropolitana”, ha dit Zañartu.

Les concessions d’autopistes finalitzaran el 2021

En aquest sentit, el regidor republicà ha recordat que les concessions d’autopistes d’accés a la ciutat, com ara la C-31, la C-32 i l’AP-7, finalitzaran a mitjans de l’any 2021. Això, explica, podria generar un problema i un “repte de mobilitat”. Segons ha declarat Zañartu, l’objectiu del peatge urbà és “avançar en la lluita contra la contaminació, tot proporcionant alternatives i seguretat jurídica a particulars i professionals”.