Aquests dos últims anys, la connexió del subministrament elèctric de l’Ajuntament a l’operador pública Barcelona Energia ha permès estalviar 1,3 milions d’euros en despesa energètica. Aquesta és una de les conclusions que ha arribat l’informe de balanç de dos anys d’implantació de l’operador públic metropolità que ha donat a conèixer l’Ajuntament de Barcelona.

També han calculat que amb aquest canvi, s’ha evitat l’emissió de 100.000 tones de CO2, ja que amb el nou operador l’energia consumida és 100 % d’origen renovable. L’informe també certifica que en aquests dos anys l’empresa ha consolidat el creixement i la confiança d’usuaris.

Des de la posada en marxa de Barcelona Energia, els usuaris i comerços s’han estalviat anualment uns 80 euros de mitjana en comparació amb altres operadors, explica l’Ajuntament de Barcelona. A més, afegeixen que el 86 % dels usuaris valoren amb un excel·lent el servei d’assessorament i té una fidelització d’usuaris del 98 %.

Malgrat tot, l’operadora pública només ha aconseguit seduir 3.651 privats en dos anys i mig, lluny dels 20.000 previstos en un inici. En aquest sentit, l’oposició en bloc demana replantejar el model de l’elèctrica pública, que des del 2019 també abasteix llars i empreses privades, no només edificis de l’Ajuntament.

Actualment Barcelona Energia és la vuitena comercialitzadora de la ciutat de Barcelona entre les 273 que hi ha actives a la zona segons la Comissió Nacional de Mercats i de la Competència. A l’àrea metropolitana, es troba en la novena posició.