IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "Hi ha molts estudis que demostren arreu que aquesta edat és una edat molt primerenca com per ser tan rígids en l'edat d'entrada al sistema. Hem de veure si ens podem adaptar a la maduresa del nen i fins quin punt flexibilitzar el tema de l'edat podria comportar millores molt substancials en el rendiment dels nens i en relació als fracassos escolars."

Rigau ha explicat que la diferència d’edat en els primers anys d’escolarització pot incidir en el rendiment del nen, ja que és l’etapa en què s’inicien les competències de lectura i escriptura. Per això, ha dit, el Consell Superior d’Avaluació de Catalunya, la inspecció i la Universitat Autònoma Barcelona (UAB) estan elaborant un estudi que determini si l’escolarització dels nens amb tres anys o amb menys afecta els resultats de primària.

Però Catalunya no té competències per decidir que els nens entrin a l’escola amb els tres anys ja complerts. Per això si l’estudi constata que hi ha un efecte ho trametran al Ministeri d’Educació.