JUAN MILIÁN, cap de la campanya 2.0 del PPC "Tenim un equip específic de campanya online. Som unes set o vuit persones que treballem amb el tema de la comunicació online." "És molt important tenir un bon contingut, que és la web, i després unes branques que arribin al màxim de gent possible, que són les xarxes socials." "El Facebook de la candidata és un dels nostres puntals de la campanya. El porta ella directament. Normalment parla del que fa a cada moment, també penja coses més personals i de vegades ens demana que li pengem alguna fotografia de la campanya." "La candidata no té Twitter perquè tampoc volíem enganyar a la gent. Tenim el Twitter del partit del PP de Catalunya, que és un Twitter q es va actualitzant contínuament. Durant aquesta campanya, tenim la intenció de fer un seguiment minut a minut de manera pràcticament literal. Amb la comunicació institucional del partit, tant al web com al Facebook i al Twitter, els missatges acostumen a ser els mateixos." "És una web molt interactiva on intentem que la gent participi el màxim possible perquè la filosofia és aquesta, és una web que neix de sota. Són activistes i nosaltres els anem proposant una sèrie de missions. Altres partits tenen aquesta participació dels activistes però ells els donen molts més recursos. Nosaltres no tenim aquests recursos però els ajudem amb tot el que podem als Populares en Red."

És directe, recíproc i la millor manera de saber què està fent el partit i quines són les seves propostes electorals. Per aquests tres motius, el PP de Catalunya basa la campanya 2.0 en el perfil de Facebook d’Alícia Sánchez-Camacho. Els populars també compten amb la pàgina del partit en aquesta xarxa social que basen sobretot en comunicació institucional. Els activistes, units al web Populares en Red, es nodreixen d’aportacions de Facebook amb un altre perfil.

A Twitter opten per vehicular tota l’activitat del partit amb un perfil institucional. De cara a les eleccions, l’equip 2.0 s’hi bolcarà fent un seguiment molt exhaustiu de la campanya.

Trobades a la xarxa…

Tot i que la presidenta del PPC no es comunica a través de piulades, Alícia Sánchez-Camacho ha participat en xats a la xarxa i, concretament, a la Twittervista. Segons Juan Milián, cap de la campanya online del partit, Sánchez-Camacho  va sortir “encantada” i “voldria repetir”.

… I en persona, al cinema

Els populars han apostat per desvirtualitzar la candidata amb una sortida al cinema. Els membres de Populares en Red van veure amb ella la pel·lícula ‘Red Social’ i després, van compartir una tertúlia. “Un dels nostres principis és que tot allò online tingui repercussió al món offline”, destaca Milián.

Televisius a YouTube i textuals al blog

Els populars tenen un web que recull tota l’acció del partit i han aprofitat els vídeos d’actualitat per obrir un canal a YouTube. La candidata per a les eleccions del 28-N no té canal propi en aquesta plataforma, tampoc web. Tot i això, no oblida el blog, inclòs dins la Blogosfera Popular, que actualitza cada dues setmanes.