La no consolidació de les terrasses en calçada ha afavorit que alguns carrers de l’Eixample recuperin la circulació per a vehicles privats. És el que ha passat en alguns trams dels carrers de Bruc, Girona, Aldana, Ausiàs Marc, Sicília i Vilamarí, segons ha explicat la tinenta d’alcaldia, Janet Sanz, a la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat.

Arran d’una pregunta d’ERC, Sanz ha explicat que en la majoria dels casos quan s’han retirat les terrasses, s’ha intentat donar altres usos a l’espai, com per exemple fer-hi carril bici o aparcament per a bicicletes i motos. Així, per exemple, s’han creat tres nous carrils bicis, que sumen 2,3 km. Tot i això, en alguns trams en què la distribució de l’espai no ho permetia o bé que el carril recuperat no tenia continuïtat s’ha optat per recuperar la circulació dels vehicles. “Era el que tenia més sentit”, assegura Sanz i argumenta que alguns d’aquests trams són molt curts, de només 600 metres, i que no era viable posar un altre carril de serveis perquè no se’n podia garantir l’accés.

L’Ajuntament assegura que són ampliacions “temporals”

Sanz ha sortit al pas de les crítiques d’ERC assegurant que es tracta d’ampliacions “temporals”. Els republicans retreuen que un govern que “fa bandera de la pacificació” recuperi carrils de circulació en una situació d’emergència climàtica. “No hi ha projecte definitiu de canviar tots aquests carrers”, admet Sanz perquè eren terrasses en calçada que es van instal·lar durant la pandèmia, i proposa que “de cara al futur mandat es poden abordar més aquestes transformacions”.

La decisió de reobrir alguns d’aquests trams als vehicles privats ha provocat les queixes d’algunes plataformes veïnals com Eixample Respira, i també d’alguns veïns dels carrers afectats.