Fer-ne publicitat és el primer pas. Diverses persones es reparteixen per tot el districte per vendre aquests braçalets. Són la garantia de tenir begudes il·limitades durant tota la nit a un preu força ajustat. La Rambla és un dels punts calents. És on més s'anuncien aquest tipus de rutes. Les persones que en fan publicitat s'exposen a una sanció que pot anar dels 3.000 fins als 30.000 euros. Durant la primera quinzena de juliol la Guàrdia Urbana ha informat de l'entrada en vigor de la normativa els promotors, guies i locals col·laboradors d'aquestes rutes. Però aquesta setmana ja s'han començat a denunciar totes les parts implicades. En total s'han posat 17 denúncies i des de l'Ajuntament asseguren que ja s'ha notat una disminució de l'activitat. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "La perspectiva sembla que sigui molt bona i els resultats de la Guàrdia Urbana són optimistes. Ja ha corregut la veu i ja hi ha hagut bars de pública concurrència que s'han retirat i altres promotors que estan veient que això serà difícil de portar a terme." L'objectiu de la nova regulació és sobretot afavorir el descans dels veïns, però pot tenir altres efectes positius. "Barcelona vol un tipus de turisme que evidentment no és el que s'apunta a les rutes alcohòliques." De moment el decret s'implementarà només a Ciutat Vella, que és el focus principal d'aquestes activitats, però si funciona es podria estendre a altres districtes.