Un dels pocs blocs del debat de betevé en què tots els candidats han coincidit, parcialment, ha estat el de mobilitat i canvi climàtic. Tots han reconegut que el model de la mobilitat a Barcelona ha de canviar i s’ha de lluitar contra la contaminació.

El bloc l’ha obert la candidata cupaire, Anna Saliente, que ha parlat d’una “situació d’emergència que necessita mesures radicals”. Per això, ha apostat per potenciar el transport públic i “tendir cap a la seva gratuïtat”. En aquesta proposta ha coincidit el candidat de BCN pel Canvi, Manuel Valls. L’ex-primer ministre francès, ha dit que “quan puja la contaminació s’ha d’incentivar el transport gratuït”.

El candidat socialista, Jaume Collboni, ha destacat els pressupostos de l’Estat, i ha criticat que no es tiressin endavant. “Catalunya era una de les que rebia més inversió en infraestructures” ha dit. A més, ha demanat una transformació cap a les emissions zero, apostar pel transport públic i evitar les aturades al metro “causades per la falta de diàleg del govern de Colau”.

La candidata de Barcelona en Comú, Ada Colau, ha repassat algunes mesures preses durant el mandat, com l’impuls a les superilles i carrils bici. L’alcaldessa i candidata a la reelecció ha criticat Esquerra per no donar suport a la connexió del tramvia. “Sempre han estat en contra els partits de dretes, però senyor Maragall, la seva formació ha estat boicotejant sistemàticament la connexió”, ha dit.

De la seva banda, el candidat popular Josep Bou ha demanat “no declarar la guerra als vehicles de motor“, però ha estat d’acord a fomentar el transport públic i la mobilitat elèctrica.

La número dos de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, ha parlat dels accessos a Barcelona i ha criticat la gestió socialista: “Més de 20 anys de govern socialista i es triga més ara per venir de Terrassa a Barcelona que fa 10 anys”. Per això, ha demanat que torni la natura després “de l’herència socialista que ha deixat una ciutat grisa i contaminada“.

El candidat republicà, Ernest Maragall, ha exigit la aplicació definitiva de la T-Mobilitat i fer “un autèntic instrument de transport”. “Ens prenem seriosament la T-Mobilitat d’una vegada?” s’ha preguntat.