La CUP Capgirem Barcelona ha donat aquest dijous el tret de sortida cap a les eleccions municipals del 2019. Per això, en un acte al Centre Cívic Pere Quart, la cap de llista, Anna Saliente, ha assegurat que “vam entrar amb força i seguirem amb pas ferm” a l’Ajuntament a partir del 26 de maig.

Precisament, el lema que faran servir els anticapitalistes durant la campanya és “Aquest 26 de maig, amb pas ferm”, un eslògan que Saliente ha defensat perquè “volem ser decisius en una proposta anticapitalista que confronti la marca Barcelona”. En aquest sentit, Saliente ha dit que el programa dels cupaires serà “un programa contra la resignació” que vol trencar amb “la Barcelona de les elits, autonomista i sotmesa al règim”.

La CUP Capgirem Barcelona també defensarà “el llegat de l’1 d’octubre” i la candidata ha avisat que “el 26 de maig tornarem a ser mur humà” davant del masclisme i l’extrema dreta. Anna Saliente ha dit que encapçala una “llista de lluitadors”, que tancarà Carles Riera i que inclourà el vicepresident d’Elite Taxi.

“Quatre anys amb encerts i errors”

A banda d’explicar el full de ruta per a les municipals del 26 de maig, els cupaires també han fet un balanç del mandat que queda enrere. Maria Rovira ha dit que “han estat quatre anys en què hem comès molts errors i hem tingut conflictes interns i externs”; però, alhora, ha posat de manifest la feina feta per la CUP Capgirem Barcelona en aquests quatre anys: “Hem estat decisius en la municipalització i defensa dels serveis públics”.

Per la seva banda, Pere Casas ha defensat el plantejament dels cupaires durant el mandat 2015-2019 per guanyar “la sobirania de les classes populars”, i ha afegit: “Vam estar amb la revolució de les escales i ara continuem amb el CAP Raval Nord”.

Eulàlia Reguant, en canvi, ha carregat contra el model de ciutat que, assegura, defensen altres candidatures: “El model de Porcioles i el model del maragallisme”, que ara defensen “els que fins i tot van créixer discutint-lo”. Davant d’això, Reguant ha reblat que “necessitem ser dins de l’Ajuntament per dir que no a la marca Barcelona, que provoca la gentrificació”.