El missatge, al qual ha pogut tenir accés betevé, s’ha enviat als directors d’oficina o sucursal perquè ho comuniquin als treballadors.  L’empresa recorda que el Tribunal Constitucional ha suspès tota la normativa que regula el referèndum. Per tant, conclou que “Correus s’haurà d’abstenir a l’hora de realitzar l’admissió d’enviaments, o portar a terme qualsevol acte, que puguin estar relacionats amb aquesta consulta“. Tot i això, fonts de l’empresa asseguren que es respectarà la inviolabilitat de la correspondència i que no s’obrirà cap carta ni cap paquet.

“Sr/a. Director/a Oficina/Sucursal;

El Tribunal Constitucional ha acordado la suspensión de toda la normativa que regula el Referéndum de Autodeterminación de Cataluña, al haber sido impugnada, lo que conlleva la de cualquier actuación o iniciativa que traiga causa del mismo.

 En consecuencia, Correos deberá abstenerse de realizar la admisión de envíos, o llevar a cabo cualquier acto, que pudiera estar relacionado con dicha consulta.

 Cualquier duda, aclaración y/o incidencia que pudiera plantearse habrá de ponerse de inmediato en conocimiento de su respectivo Jefe de Sector, que prestará el apoyo necesario a esos efectos.

 Se comunicará esta información a todo el personal de las unidades, con especial atención a los turnos de tarde, así como al personal de las oficinas dependientes (Satélites, Oficinas Auxiliares y Rurales con admisión).

 Saludos”

 

Des del sindicat Comissions Obreres han denunciat que la notificació de l’alt tribunal deixa els treballadors de Correus en una “situació d’indefensió” i han demanat que no es posin en risc els empleats públics. La responsable de comunicació de CCOO a Correus, Juana Cerezo, ha assenyalat que es tracta “d’un conflicte polític que necessita una resposta política”.