Pere Macias no amaga un sentiment amarg per no haver aconseguit que el projecte pel qual va ser contractat no hagi vist la llum pel rebuig del plenari. “Una sensació de tristesa, òbviament, perquè és un projecte molt bo per a la ciutat”, explica. Macias evita criticar els partits i respecta les seves opinions. “No han dit que fos un mal projecte”, assegura, tot i que alhora de fer autocrítica admet que “potser ens va fallar un esforç de saber explicar bé tots els avantatges”.

L’encara director de l’estratègia per a la connexió del tramvia defensa que des del punt de vista tècnic diferents departaments de l’Ajuntament han treballat molt per a aquest projecte. Per això, prefereix dir que no el deixa en un calaix sinó en un prestatge “perquè el pots agafar quan el necessites”. “En un projecte rentable econòmicament i positiu socialment, els motius per dir que ‘no’ es van diluint”, afirma Macias, que desitja i espera que es reprengui en el proper mandat.

La intenció de l’equip de Colau, segons Pere Macias, era enllestir l’ampliació del tramvia el 2021. “Si no és el 2021 serà el 2022”, diu. El responsable tècnic de la connexió del tramvia afegeix que “hi ha circumstàncies que fan les coses més senzilles, i possiblement d’aquí a un any ens trobem en aquestes circumstàncies”.

“Els del PDeCAT es convenceran ells mateixos”

Entre els opositors a connectar el tramvia per la Diagonal hi ha el partit de Pere Macias, el PDeCAT, a qui no ha aconseguit convèncer. “Es convenceran ells mateixos”, ha afirmat Macias, que ha recordat que CiU (ara PDeCAT) va ser qui a la Generalitat va impulsar el tramvia l’any 2004. Quan acabi la feina a l’Ajuntament, Macias explica que continuarà com a consultor extern per a altres clients.